Streepje zeven

Bijna dagelijks rijd ik langs een filiaal van Suit Supply. Kijkers zijn natuurlijk nog geen kopers. Echter een keer in tijdnood zittend en niet een hele rit door het centrum van een grote stad te hoeven maken, toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken.

Ik had een nieuw overhemd nodig. Mijn boordmaat is al jaar en dag 40, dus dat was snel geregeld en ik rekende mijn aankoop zonder te passen af. De volgende dag trok ik het shirt aan en merkte direct dat de mouwen te kort waren. Zoals ik aangaf rijd ik bijna dagelijks langs deze kledinggigant. Een daarbij komend voordeel is dat Suit Supply tot ‘s-avonds 20.00 uur is geopend.

Na even getwijfeld te hebben, toch opnieuw een bezoek gebracht aan Suit Supply. Het probleem van mijn te korte mouwen uitgelegd aan de verkoper die mij daags daarvoor had geholpen. Mijn verwachting zoals zij zouden reageren was: ‘sorry, kunnen we niets aan doen. U heeft het al gedragen en onze shirts hebben nu eenmaal geen langere mouwen’, etc. En in al die argumenten zit iets. Niets van dat alles.

Eerst toonde de verkoper begrip voor mijn situatie. Dat scheelt al 50% van de klacht. ‘Tuurlijk meneer ga ik dit voor u oplossen.’ De verkoper loopt naar een vak hemden en pakt daar eenzelfde hemd uit alleen nu maat 40-7. Streepje zeven, dat staat voor extra lange mouwen. Of ik dit eens wil passen? De adequate wijze van helpen bracht mij in een goede stemming. Na wat knoopwerk had ik een perfect passend hemd aan. De verkoper vraagt: ‘deze doen dan?’ waarop ik antwoord…. ‘euh, ja heel graag’ en ‘hoe lossen we dat dan op met het hemd dat ik al gedragen heb?’ ‘Oh, dat is geen probleem meneer, dat ruilen we gewoon om.’

Ik begon me bijna een beetje schuldig te voelen. Het was lang geleden dat ik zo’n service en klantgerichtheid had ervaren. Echter daarna kwam nog de slaroom op het toetje. De verkoper vroeg of ik het hemd nog even uit wilde doen. Dit was omdat ter plekke alle vouwlijnen gladgestreken werden, zodat ik met een kreukvrij hemd mijn reis kon vervolgen. De deur werd netjes voor mij opengehouden en ik kon weer perfect en new dressed de wijde wereld in. Ik was totaal verbaasd en verrast door deze geweldige wijze van handelen.

  • begrip voor de situatie van de klant
  • verantwoordelijkheid nemen van de klacht
  • het proces van ‘klachten oplossen’ kennen
  • adequate handelswijze
  • kosteloos omruilen
  • extra service bieden door de vouwlijnen uit het hemd te strijken
  • vriendelijk en aardig
  • deur openhouden bij vertrek
  • de klant echt CENTRAAL gezet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s